Montageservice

De montageservice werkt als volgt:

  • Bij de keuze van complete pakketten is het mogelijk om te kiezen voor de montageservice.
    Bij het selecteren en samenstellen van je favoriete product, is de laatste stap in dit proces de optie "Product laten plaatsen". Kies voor "Ja, ik wil het product laten plaatsen" en de montagekosten worden direct in het overzicht getoond.

    Wil je een extra poort laten plaatsen? Ook dat kan, informeer dan bij onze klantenservice naar de prijzen.

  • Na het plaatsen van de bestelling neemt onze klantenservice binnen enkele dagen contact met je op.
    Na het plaatsen van de bestelling inclusief montage, ontvang je een email met bevestiging. Deze e-mail volgen wij op met een telefoontje van onze klantenservice – dit telefoontje volgt binnen enkele dagen na plaatsen van de opdracht. In dit telefoontje worden de planning, de situatie ter plaatse, etc. besproken. De plaatsing vindt in de regel plaats binnen drie tot zes weken na betaling van de bestelling. Wij vragen om foto’s van de plek waar de producten geplaatst moeten worden om een goed beeld te krijgen van de situatie ter plekke.

  • We stemmen de montage verder af.
    Om een goed beeld te krijgen van de plek waar de producten geplaatst moeten worden, vragen we je dus foto’s van de situatie ter plekke op te sturen. Ook een (eenvoudige) situatieschets helpt enorm. Gezien het feit dat de hekwerk- of schuttingpanelen twee meter breed zijn, hoeft inmeten niet op de centimeter nauwkeurig. Op de foto’s krijgen wij een goed beeld waar de tuinafscheiding geplaatst moet worden en of er bijvoorbeeld nog obstakels verwijderd moeten worden. Alle verdere details over de plaatsing kunnen worden besproken. Je kunt er voor bijvoorbeeld voor kiezen het terrein zelf werkklaar op te leveren, maar je kunt dit ook, tegen extra kosten, door ons laten doen. 

  • We plannen de montagedag.
    Gezamenlijk wordt een datum geprikt voor de montagedag. Op de afgesproken datum en tijd wordt de montage uitgevoerd. Doorgaans beginnen we met het monteren tussen 07:30 uur en 08:00 uur. Onze mensen verlaten het terrein met tevreden klanten waar we samen langs de gemonteerde producten lopen om te checken of alles naar wens is.
  • Bijkomende kosten?
    Extra kosten bovenop de montageprijs? Nee, er zijn bij ons geen bijkomende kosten. Het werkterrein dient bouwrijp opgeleverd te worden. Let wel, er zijn een aantal uitzonderingen. Wij doen niet moeilijk om een klein struikje of obstakel, echter de volgende voorbeelden zorgen wél voor extra kosten:
    • Puin in de grond zorgt altijd voor vertraging en daardoor kost het monteren meer tijd. Deze tijd brengen wij in rekening.
    • Wortels in de grond zorgen altijd voor vertraging en daardoor kost het monteren meer tijd. Deze tijd brengen wij in rekening.
    • Het vullen van schanskorven met stenen is niet inbegrepen in de montageprijs van de schanskorven. Wij kunnen dit uiteraard wel verzorgen.
    • Het vlechten van privacystroken zit niet bij de montageprijs inbegrepen.

 

Algemene voorwaarden:

De algemene voorwaarden voor het monteren van de producten zijn hier te vinden.

 

 

Veelgestelde vragen over montage
Wat kost onze montageservice?

De prijs voor montage wordt direct zichtbaar zodra je de optie "Ja, ik wil het product laten plaatsen" kiest in onze pakket configurator. De prijs is afhankelijk van de producten die je besteld.

Moet ik zelf mijn oude schutting, hek of heg verwijderen?

Ja, u dient dit zelf te verwijderen. Inclusief eventuele palen, puin en wortels in de grond.

Onze tuinprofessionals kunnen echter ook de oude tuinafscheiding verwijderen en meenemen. 
Dit moet bij bestellen aangegeven worden in het opmerkingsveld zodat wij hiermee rekening kunnen houden in de planning.
Hier zijn extra kosten aan verbonden die wij samen bespreken in het planningsgesprek. 

Worden de producten bezorgd? En wanneer?

De producten die besteld worden voor plaatsing, worden ofwel geleverd, ofwel meegenomen op de dag van plaatsing door onze professionals. In geval van grote bestellingen met zware producten kiezen we vaak voor bezorging.

Indien producten bezorgd worden, zorgen wij er voor dat de producten een dag of één á twee van te voren op locatie zijn zodat het niet in de weg staat.

Hoe nauwkeurig moet ik mijn producten inmeten en vervolgens bestellen?

Het inmeten van het aantal meter dat je nodig hebt, hoeft niet tot op de centimeter nauwkeurig. Via onze calculator (die alle benodigde producten berekent) is het wenselijk dat dit binnen marge van 10 cm wordt gedaan.

Mijn tuin is niet bereikbaar via de achterzijde en de producten moeten door het huis richting de plek van montage, is dat een probleem?

Dit is geen probleem en is uiteraard mogelijk. Echter, zijn wij niet verantwoordelijk voor eventuele beschadigingen en adviseren wij de vloer af te dekken en voor een ruim looppad te zorgen.

Moet het straatwerk eerst aangelegd worden?

Wij raden aan om de grond “bouwklaar” te maken, dan het hekwerk of de schutting te (laten) plaatsen en vervolgens het straatwerk te leggen.

Wat is een klic-melding en moeten we zelf zorgen voor een klic-melding?

Een klic-melding (Kabels en Leidingen Informatie Centrum) is een melding die gegevens verschaft over waar de kabels van bijvoorbeeld netbeheerders (zoals gas, water) lopen. U bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de kabels en leidingen.

Plaatsen jullie ook als het regent?

Zolang er geen vorst in de grond zit, komen wij in principe de producten plaatsen. Extreme situaties als storm uitgesloten, dan overleggen we altijd.

Kunnen jullie alle verschillende producten monteren?

Door ons grote netwerk en jarenlange ervaring hebben wij specialisten op elk terrein. We sturen een montage team op maat: hekwerk wordt geplaatst door hekkenbouwers, een schutting wordt geplaatst door ons schutting team.

Hoe lossen jullie hoogteverschil in de tuin op?

Een verschil in hoogte van 10-15 centimeter geeft geen problemen. Als het verschil groter wordt, kan dit worden opgelost afhankelijk van het product dat gekozen is. Een hekwerk kan worden gesteld op hoogte of besteld worden in verschillende hoogtes (een maas van de dubbelstaafmat is 20 centimeter). Bij een schutting kunnen wij dit oplossen met een dubbele onderplaat van een extra 25cm.

Hoe lang doen jullie er over om het hekwerk of de schutting te plaatsen?

Afhankelijk van het aantal meters en de ondergrond kost het plaatsen van de producten tussen de 2-3 uur tot een hele dag. Hekwerk plaatsen gaat sneller in vergelijking met een schutting. Op een dag kan eenvoudig 35+ meter hekwerk met een poort geplaatst worden. Een schutting plaatsen gaat per dag om gemiddeld 15 meter en een poort.

Producten met montageservice
  1. Grenen houten schutting pakket Compleet pakket
    Grenen houten schutting pakket
    Waardering:
    90%
    • Inclusief bevestigingsmateriaal
    • Aangepast op jouw afmetingen
    • Prijs vanaf 1.9 meter breed
    • RVS geschroefd
    Vanaf € 57,50
  2. Enkelstaafmat hekwerk pakket Compleet pakket
    Enkelstaafmat hekwerk pakket
    Waardering:
    98%
    • Inclusief palen en bevestigingsmaterialen
    • Aangepast op jouw afmetingen
    • Prijs vanaf 2.5 meter breed
    Vanaf € 29,95
  3. Dubbelstaafmat hekwerk compleet pakket Compleet pakket
    Dubbelstaafmat hekwerk pakket
    Waardering:
    99%
    • Inclusief palen en bevestigingsmaterialen 
    • Aangepast aan jouw afmetingen
    • Prijs vanaf 2 meter breed
    Vanaf € 26,95

 

Retourneren van producten is in beginsel niet mogelijk indien gebruik wordt gemaakt van onze montageservice daar de producten gebruikt zijn.

Hulp Nodig?