Montageservice

Onze montageservice

Je producten laten monteren door Hekwerkonline, dat is wel zo makkelijk. Onze monteurs zijn vakbekwaam, denken mee en werken nauwkeurig. Alles voor een ervaring met Grenzeloos gemak!

Voor het plaatsen van complete pakketten voor hekwerken, schuttingen, poorten en overkappingen kun je onze montageservice gebruiken. Wij hebben hiervoor specialistische monteurs die precies weten wat ze moeten doen en snel en gedegen je tuinafscheiding of overkapping plaatsen. De benodigde kennis en ervaring is dus aanwezig, ook hebben we het juiste gereedschap om de klus vakkundig af te werken. Globaal werkt de montageservice volgens onderstaande stappen.

Doe zelf altijd een klic-melding - wij nemen geen verantwoordelijkheid voor het raken of beschadigen van kabels en leidingen, tenzij vooraf uitdrukkelijk bekend gemaakt bij Hekwerkonline.

Kies voor onze montageservice
1. Je bestelt bij Hekwerkonline

Als je hebt gevonden wat je zocht kun je kiezen uit verschillende eigenschappen, maten en accessoires bij je product en heb je op het eind de optie om aan te geven dat je het door ons wilt laten plaatsen. Kies je daarvoor dan zie je gelijk wat de montagekosten zijn. 

2. Je krijgt bericht van ons!

Als je je bestelling hebt afgerond nemen we binnen enkele dagen contact met je op over de montage van je product(en). We laten je daarbij weten wat we van je nodig hebben om aan de slag te kunnen. 

3. Stuur ons foto's van de situatie

Om een duidelijk beeld te krijgen van de situatie zullen we je vragen wat foto's te maken van de plek waar je je hekwerk, schutting, poort of overkapping wil laten plaatsen. Heb je een situatieschets of plattegrond van je tuin? Dan ontvangen we die ook graag. Zo kunnen wij een inschatting maken van de hoeveelheid werk en kan ook concreet een datum voor de montage worden afgesproken. 

4. Afstemming

Nu we weten wat we kunnen verwachten kunnen we de montage gaan plannen op een dag en tijd dat het jou uitkomt. 

5. De afspraak staat

De afspraak staat, dus de voorpret kan beginnen. Heb je al een beeld voor ogen van hoe het eruit gaat zien in je tuin? Binnenkort zal het ook werkelijkheid worden!

Als de afspraak is gemaakt en alles voor jou én voor ons duidelijk is kunnen we door naar de montagedag.

De dag van plaatsing
1. Ons montageteam arriveert

Onze monteurs beginnen graag op tijd, meestal spreken we daarom af om tussen 7.30 en 8.00 uur. Ze lopen dan direct de planning voor de hele dag met je door en overleggen met jou over de exacte details zoals de hoogte, de exacte plek en de draairichting van de poort. Na een bakje koffie en dit overleg gaan ze de tuin in voor het plaatsen van je hekwerk, schutting, poort en/of overkapping.

2. De handen gaan uit de mouwen

De monteurs gaan aan de slag en bouwen het product stap voor stap op. Je zult het dus voor je neus langzaam maar zeker een complete tuinafscheiding, poort of overkapping zien worden. 

3. Tussenevaluatie

Om zeker te weten dat ze nog op de goede weg zijn volgt er halverwege de montagedag een tussenevaluatie. Staat alles tot zover zoals het moet staan? Lopen de monteurs zelf wellicht nog ergens tegenaan? Dit is het moment om dat even te bespreken. Als alles op rolletjes loopt gaan de monteurs direct weer verder met waar ze mee bezig waren.

4. Het staat!

Dan volgt het mooiste moment van de dag: het hekwerk, de schutting, de poort of de overkapping staat en kan in gebruik genomen worden! Op dit moment tekenen we de rekening af en maken we even een foto van het resultaat. Als je het goed vindt gebruiken we de foto op onze website of social media ter inspiratie voor anderen. 

5. Eindevaluatie

Nu het eindresultaat daar is zijn we benieuwd naar wat je ervan vindt! Was het precies wat je verwacht had? En ben je tevreden over onze monteurs? Laat het ons even weten tijdens de evaluatie en/of laat een review achter. 

Bijkomende kosten?

Extra kosten bovenop de montageprijs? Nee, er zijn bij ons geen bijkomende kosten. Je hebt gekozen voor montage door onze vakmensen. Wij gaan het voor je regelen. Wij monteren wekelijks bij 25 tot 30 mensen of bedrijven in de tuin, op bedrijvenparken, eigenlijk kan je ons overal tegen komen. Meer dan 1500 klussen per jaar. Overkappingen, hekwerk, schanskorven, een pannakooi of een wijk vol met schuttingen. Onze mindset is daarin altijd gelijk: we gaan het voor je regelen en doen niet moeilijk als het even tegenzit door regen, een struik in de weg of een lastige situatie. Let wel, er zijn situaties die extra tijd of extra kosten met zich mee brengen. Help ons en jezelf in deze onaangenamere situatie te belanden. Hieronder de aandachtpunten die geregeld moeten worden voor de montage datum en punten die tot extra kosten kunnen leiden:

  • Puin in de grond kan je niet zien, het zit immers in de grond. Je kunt het wel van te voren checken en eventueel verwijderen. Zit er toch (onverhoopt) puin in de grond dan kost monteren meer tijd. Deze tijd brengen wij in rekening. Let wel: over een paar steentjes bij één paal doen wij niet moeilijk.
  • Wortels in de grond zorgen net als puin in de grond voor vertraging en daardoor kost het monteren meer tijd. Deze tijd brengen wij in rekening. Let wel: over een paar kleine worteltjes doen wij niet moeilijk.
  • Een oude erfafscheiding om de plek waar de nieuwe van Hekwerkonline gemonteerd moet worden. Dat is niet zo gek. Zorg er aub voor dat de oude schutting of hekwerk verwijderd is voordat wij komen. Heb je voor onze “verwijder en afvoer service” gekozen? Dan regelen wij dat de oude erfafscheiding verwijderd wordt.
  • Niet iedereen heeft een achterom. Geen probleem: wij hebben nette en deskundige monteurs die de producten door het huis tillen. Dit kost echter extra tijd. Deze tijd brengen wij in rekening. Laat ons dit aub van te voren weten, dan houden wij hiermee rekening in de planning.
  • Wij bezorgen de producten met één van onze eigen bussen of schakelen een transporteur in. Dit ligt onder andere aan het gewicht van de producten. De producten worden aan de voorkant van een huis neergezet, zo dicht mogelijk bij de plek waar we moeten monteren. Kunnen we de producten niet binnen een straal van ongeveer 20 meter bij de plek van monteren lossen, dan hebben wij extra tijd nodig voor het monteren. Deze tijd brengen wij in rekening. Je kan natuurlijk ook de bestelde materialen zelf naar de plek van monteren tillen - of ons helpen. Vele handen maken licht werk.
  • Het vullen van schanskorven met stenen is niet inbegrepen in de montageprijs van de schanskorven. Wij kunnen dit uiteraard wel verzorgen. Laat ons je wensen weten.
  • Het vlechten van vlechtbanden zit niet bij de montageprijs inbegrepen. Wij kunnen dit uiteraard wel verzorgen. Laat ons je wensen weten.
  • Monteren op voetplaten is voor ons geen probleem. Echter, de wand of grond waar wij op monteren moet sterk en stevig zijn. Wij nemen professioneel gereedschap mee maar zijn niet verantwoordelijk voor het knappen van bijvoorbeeld een terrastegel of muurtje. 
  • Een schutting, hekwerk of overkapping komt vaak in een bestaande situatie terecht. Het is dan ook niet gek dat er straatwerk uit de grond gehaald moet worden om bijvoorbeeld te palen van een hekwerk of overkapping in de grond te graven. Of plantjes tijdelijk verplaatsen. Het terugleggen van de bestrating is geen onderdeel van ons werk en zit niet in de montage tarieven op onze website. Uiteraard kunnen wij hier in assisteren. Wil je dit? Laat dit dan van te voren weten. Wij kunnen dan de juiste vakman sturen met passende gereedschappen. De kosten zullen wij van te voren berekenen.

Voor specifieke informatie over het plaatsen van hekwerken, poorten, schuttingen of overkappingen kun je terecht op onderstaande pagina's:

Plaatsen door Hekwerkonline:

Elke dag zijn onze deskundige monteurs op pad voor het plaatsen van onder andere schanskorven, dubbelstaafmatten en kapschuren - in heel Nederland maar ook in België en Duitsland. Met een goed uitgeruste bus met gereedschap weten zij elke klus te klaren. We hebben dan ook vele voorbeelden en foto's te delen van uitgevoerde klussen. Zie hieronder een aantal foto's. Voor meer voorbeelden van uitgevoerde plaatsingsopdrachten, klik hier.

        

Algemene voorwaarden:

Retourneren van producten is in beginsel niet mogelijk indien gebruik wordt gemaakt van onze montageservice daar de producten gebruikt zijn.

Bij het monteren van hout beton schuttingen en schanskorven raden wij aan beton te gebruiken. Wanneer je gebruik maar van onze service en wij dus de schutting monteren, geven wij alleen garantie wanneer betonmortel gebruikt wordt.

Veelgestelde vragen over montage
Wat kost onze montageservice?

De prijs voor montage wordt direct zichtbaar zodra je de optie "Ja, ik wil het product laten plaatsen" kiest in onze pakket configurator. De prijs is afhankelijk van de producten die je besteld.

Moet ik zelf mijn oude schutting, hek of heg verwijderen?

Ja, u dient dit zelf te verwijderen. Inclusief eventuele palen, puin en wortels in de grond.

Onze tuinprofessionals kunnen echter ook de oude tuinafscheiding verwijderen en meenemen. 
Dit moet bij bestellen aangegeven worden in het opmerkingsveld zodat wij hiermee rekening kunnen houden in de planning.
Hier zijn extra kosten aan verbonden die wij samen bespreken in het planningsgesprek. 

Worden de producten bezorgd? En wanneer?

De producten die besteld worden voor plaatsing, worden ofwel geleverd, ofwel meegenomen op de dag van plaatsing door onze professionals. In geval van grote bestellingen met zware producten kiezen we vaak voor bezorging.

Indien producten bezorgd worden, zorgen wij er voor dat de producten een dag of één á twee van te voren op locatie zijn zodat het niet in de weg staat.

Hoe nauwkeurig moet ik mijn producten inmeten en vervolgens bestellen?

Het inmeten van het aantal meter dat je nodig hebt, hoeft niet tot op de centimeter nauwkeurig. Via onze calculator (die alle benodigde producten berekent) is het wenselijk dat dit binnen marge van 10 cm wordt gedaan.

Mijn tuin is niet bereikbaar via de achterzijde en de producten moeten door het huis richting de plek van montage, is dat een probleem?

Dit is geen probleem en is uiteraard mogelijk. Echter, zijn wij niet verantwoordelijk voor eventuele beschadigingen en adviseren wij de vloer af te dekken en voor een ruim looppad te zorgen.

De producten door een huis tillen vergt uiteraard voorzichtigheid en de nodige extra tijd. Deze extra tijd zullen we bespreken en in rekening brengen.

Moet het straatwerk eerst aangelegd worden?

Wij raden aan om de grond “bouwklaar” te maken, dan het hekwerk of de schutting te (laten) plaatsen en vervolgens het straatwerk (weer terug) te leggen.

Straatwerk zit bij Hekwerkonline nooit inbegrepen in de prijs voor het monteren. Dat wil niet zeggen dat we dit niet kunnen organiseren. Wij zijn actief in de groensector en werken jarenlang samen met onder andere stratenmakers om een totaaloplossing te kunnen bieden. Geen klus is dus te gek.

Wat is een klic-melding en moeten we zelf zorgen voor een klic-melding?

Een klic-melding (Kabels en Leidingen Informatie Centrum) is een melding die gegevens verschaft over waar de kabels van bijvoorbeeld netbeheerders (zoals gas, water) lopen. U bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het uitvoeren van een Klic melding en deze ter beschikking stellen aan de monteurs van Hekwerkonline. Ook informatie over eventuele leidingen die niet bij een klic-melding naar voren komen (je hebt bijvoorbeeld je HWA zelf aangelegd), dien je ter beschikking te stellen aan de monterus van Hekwerkonline. Indien we geen informatie ontvangen, gaan we er vanuit dat de grond vrij is van kabels en leidingen. Jij als klant bent altijd verantwoordelijk vor het raken van eventuele leidingen.

Plaatsen jullie ook als het regent?

Zolang er geen vorst in de grond zit, komen wij in principe de producten plaatsen. Extreme situaties als storm uitgesloten, dan overleggen we altijd.

Kunnen jullie alle verschillende producten monteren?

Door ons grote netwerk en jarenlange ervaring hebben wij specialisten op elk terrein. We sturen een montage team op maat: hekwerk wordt geplaatst door hekkenbouwers, een schutting wordt geplaatst door ons schutting team.

Hoe lossen jullie hoogteverschil in de tuin op?

Een verschil in hoogte van 10-15 centimeter geeft geen problemen. Als het verschil groter wordt, kan dit worden opgelost afhankelijk van het product dat gekozen is. Een hekwerk kan worden gesteld op hoogte of besteld worden in verschillende hoogtes (een maas van de dubbelstaafmat is 20 centimeter). Bij een schutting kunnen wij dit oplossen met een dubbele onderplaat van een extra 25cm.

Hoe lang doen jullie er over om het hekwerk of de schutting te plaatsen?

Afhankelijk van het aantal meters en de ondergrond kost het plaatsen van de producten tussen de 2-3 uur tot een hele dag. Hekwerk plaatsen gaat sneller in vergelijking met een schutting. Op een dag kan eenvoudig 35+ meter hekwerk met een poort geplaatst worden. Een schutting plaatsen gaat per dag om gemiddeld 15 meter en een poort.

De producten kunnen niet op de plek gelost worden waar het hekwerk komt te staan, is dat een probleem?

Nee, dat is geen probleem. Wij kunnen de producten op een karretje naar de montage plek brengen of tillen. Over een meter of 10 doen wij niet moeilijk. Echter, wanneer de afstand groter wordt en wij het project niet kunnen afmaken binnen een normale termijn, dan brengen wij hiervoor extra kosten in rekening. 

 

 

Hulp Nodig?