Help Center

 

shopping-cart.png
Levering & afhalen
Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Wij bezorgen de bestelling binnen 3 tot 5 werkdagen op de gewenste locatie. Sommige producten hebben een afwijkende levertermijn en worden duidelijk vermeld op de productpagina. Onze bezorgtijden zijn uitsluitend op werkdagen. Voor aanvang van de bezorging krijg je van ons een bericht waarin wij jou laten weten op welke dag jouw bestelling zal worden bezorgd. In het hoog seizoen kan de levertijd veranderen, dit vermelden wij dan duidelijk op de website.

Nadat wij je bestelling hebben ontvangen, krijg je van ons een mail met daarin de verwachte afleverdag. Om de verzendkosten zo laag mogelijk te houden, kunnen wij geen persoonlijke verzoeken accepteren met betrekking tot het dagdeel.

Hoe laat wordt mijn bestelling geleverd?

Wanneer je een hekwerk hebt besteld krijg je van onze vervoerder op de dag van levering een track and trace met daarin de verwachte levertijd. Zij geven in deze mail een tijdsvak van 2 uur aan. Om de verzendkosten zo laag mogelijk te houden kan er geen dagdeel aangegeven worden.

Wanneer je een schutting besteld, kun je ons een contacteren een dag voor levering (liefst in de middag). Wij kunnen onze vervoerder dan vragen hoe laat zij verwachten te leveren voor de volgende dag. Onze vervoerder zal je een half uur voordat de levering plaats vindt bellen.

Het is mogelijk dat onze vervoerder soms het tijdsvak niet haalt i.v.m. bijvoorbeeld files of andere onverwachte zaken.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Zodra wij jouw bestelling hebben ontvangen, ontvang je van ons een bevestigingsmail waarin de bezorgdatum wordt aangegeven. Als je een hekwerk hebt besteld ontvang je van onze vervoerder een track and trace.

Als je een schutting hebt besteld, kun je een dag voor levering contact met ons opnemen (liefst in de middag). Wij zullen dan contact opnemen met onze vervoerder om te vragen hoe laat zij verwachten te leveren.

Het is mogelijk dat onze vervoerder soms het tijdsvak niet haalt i.v.m. bijvoorbeeld files of andere onverwachte zaken. 

Komt de aangewezen leverdatum niet goed uit? Neem dan contact met ons op.

Wat zijn de verzendkosten?

Hekwerkonline bezorgt in heel Nederland en België. Hieronder zie je de bezorgkosten:

  • Standaard verzendkosten in Nederland en België bedragen €12,50,- voor pakketpost.
  • Wanneer de bestelling vanwege het formaat en/of het gewicht per vrachtwagen verzonden moet worden, bedragen de verzendkosten voor Nederland en België €75,-. Bij een bestelling vanaf €750,- is de verzending gratis. De meerprijs voor de eilanden wordt altijd doorberekend.*
  • Leveringen voor bezorging op de Waddeneilanden zijn tegen een meerprijs van € 240,- per vrachtwagen en voor pakketpost is dit € 25,- per pakket.

*De bezorgkosten voor schuttingen wijken af van de bovenstaande bezorgkosten, namelijk:

  • €0 tot €500 = €95 verzendkosten
  • €501 to €750 = €75 verzendkosten
  • €751 tot €1.000 = €49 verzendkosten
  • > €1001 = €25 verzendkosten
  • Voor houten poorten geldt een vast tarief van €75 verzendkosten
Waar en wanneer kan ik mijn bestelling afhalen?

Afhalen is uitsluitend mogelijk in overleg. Let op de bestelling heeft minimaal 3 dagen nodig om klaar te zetten.  Afhalen is alleen mogelijk als de betaling is voldaan, het is niet mogelijk om contant te betalen.

Je kunt het beste via deze weg contact met ons opnemen:

Waar leveren jullie?

Wij leveren in heel Nederland en België. Verzendkosten voor beide landen zijn hetzelfde:

  • Standaard verzendkosten in Nederland en België bedragen €10,- voor pakketpost.
  • Wanneer de bestelling vanwege het formaat en/of het gewicht per vrachtwagen verzonden moet worden, bedragen de verzendkosten voor Nederland en België €75,-. Bij een bestelling vanaf €750,- is de verzending gratis. 
  • Leveringen voor bezorging op de Waddeneilanden zijn tegen een meerprijs van € 240,- per vrachtwagen en voor pakketpost is dit € 25,- per pakket.
Hoe wordt mijn bestelling thuis geleverd?

Onze producten worden netjes verpakt en waar nodig op een pallet, hierdoor is de kans op beschadigingen nihil. Wij hebben een vaste huistransporteur die jouw bestelling op de gewenste locatie levert. Onze ervaren bezorgers zijn zeer zorgvuldig en zullen de producten netjes bij jou thuis afleveren. Wij adviseren je om het pakket na te kijken bij levering, zodra er schade is ontdekt verzoeken wij je om dit op de afleverbon te vermelden.

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven, wat moet ik doen?

Wanneer het ingevulde bezorgadres niet het juiste adres is, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Wij zullen de bestelling vervolgens voor jou wijzigen, zodat jouw bestelling op het juiste adres wordt afgeleverd.

View all
payment.png
Betalen
Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Hekwerkonline biedt meerdere betaalmogelijkheden: iDeal, Paypal, Visa, Mastercard, Afterpay, Overboeking, Bunq & Billink.

Voor Belgïe hanteren wij de volgende betaalmogelijkheden: Bancontact, Belfius pay button & KBC / CBC.

View all
returns.png
Retourneren/herroepen
Kan ik een tuinafscheiding van Hekwerkonline retourneren?

Heb je het verkeerde product besteld of ben je niet tevreden met jouw product van Hekwerkonline? Dan kun je het product binnen 14 dagen na ontvangst retourneren zonder opgave van reden. Het volledige orderbedrag wordt vervolgens teruggestort op jouw rekening mits de goederen onbeschadigd in ons magazijn zijn aangekomen. Klik hier om te lezen hoe je de producten retour stuurt.

View all
premium.png
Garantie
Hoeveel jaar garantie zit er op een tuinafscheiding van Hekwerkonline?

Onze producten zijn gemaakt van goede materialen en worden zeer zorgvuldig behandeld om jou de beste kwaliteit te kunnen leveren. Op hekwerken geven wij standaard 10 jaar garantie. Heb je schade opgelopen aan jouw product van Hekwerkonline binnen de garantie, dan zullen wij kosteloos zorgdragen voor reparatie of vervanging. Klik hier om meer te lezen over deze garantie.

View all
installation.png
Montageservice
Wat kost onze montageservice?

De prijs voor montage wordt direct zichtbaar zodra je de optie "Ja, ik wil het product laten plaatsen" kiest in onze pakket configurator. De prijs is afhankelijk van de producten die je besteld.

Moet ik zelf mijn oude schutting, hek of heg verwijderen?

Ja, u dient dit zelf te verwijderen. Inclusief eventuele palen, puin en wortels in de grond.

Onze tuinprofessionals kunnen echter ook de oude tuinafscheiding verwijderen en meenemen. 
Dit moet bij bestellen aangegeven worden in het opmerkingsveld zodat wij hiermee rekening kunnen houden in de planning.
Hier zijn extra kosten aan verbonden die wij samen bespreken in het planningsgesprek. 

Worden de producten bezorgd? En wanneer?

De producten die besteld worden voor plaatsing, worden ofwel geleverd, ofwel meegenomen op de dag van plaatsing door onze professionals. In geval van grote bestellingen met zware producten kiezen we vaak voor bezorging.

Indien producten bezorgd worden, zorgen wij er voor dat de producten een dag of één á twee van te voren op locatie zijn zodat het niet in de weg staat.

Hoe nauwkeurig moet ik mijn producten inmeten en vervolgens bestellen?

Het inmeten van het aantal meter dat je nodig hebt, hoeft niet tot op de centimeter nauwkeurig. Via onze calculator (die alle benodigde producten berekent) is het wenselijk dat dit binnen marge van 10 cm wordt gedaan.

Mijn tuin is niet bereikbaar via de achterzijde en de producten moeten door het huis richting de plek van montage, is dat een probleem?

Dit is geen probleem en is uiteraard mogelijk. Echter, zijn wij niet verantwoordelijk voor eventuele beschadigingen en adviseren wij de vloer af te dekken en voor een ruim looppad te zorgen.

Moet het straatwerk eerst aangelegd worden?

Wij raden aan om de grond “bouwklaar” te maken, dan het hekwerk of de schutting te (laten) plaatsen en vervolgens het straatwerk te leggen.

Wat is een klic-melding en moeten we zelf zorgen voor een klic-melding?

Een klic-melding (Kabels en Leidingen Informatie Centrum) is een melding die gegevens verschaft over waar de kabels van bijvoorbeeld netbeheerders (zoals gas, water) lopen. U bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de kabels en leidingen.

Plaatsen jullie ook als het regent?

Zolang er geen vorst in de grond zit, komen wij in principe de producten plaatsen. Extreme situaties als storm uitgesloten, dan overleggen we altijd.

Kunnen jullie alle verschillende producten monteren?

Door ons grote netwerk en jarenlange ervaring hebben wij specialisten op elk terrein. We sturen een montage team op maat: hekwerk wordt geplaatst door hekkenbouwers, een schutting wordt geplaatst door ons schutting team.

Hoe lossen jullie hoogteverschil in de tuin op?

Een verschil in hoogte van 10-15 centimeter geeft geen problemen. Als het verschil groter wordt, kan dit worden opgelost afhankelijk van het product dat gekozen is. Een hekwerk kan worden gesteld op hoogte of besteld worden in verschillende hoogtes (een maas van de dubbelstaafmat is 20 centimeter). Bij een schutting kunnen wij dit oplossen met een dubbele onderplaat van een extra 25cm.

View all
customer-service.png
Klachten & Service
Hoeveel jaar garantie zit er op een tuinafscheiding van Hekwerkonline?

Onze producten zijn gemaakt van goede materialen en worden zeer zorgvuldig behandeld om jou de beste kwaliteit te kunnen leveren. Op hekwerken geven wij standaard 10 jaar garantie. Heb je schade opgelopen aan jouw product van Hekwerkonline binnen de garantie, dan zullen wij kosteloos zorgdragen voor reparatie of vervanging. Klik hier om meer te lezen over deze garantie.

Kan ik een tuinafscheiding van Hekwerkonline retourneren?

Heb je het verkeerde product besteld of ben je niet tevreden met jouw product van Hekwerkonline? Dan kun je het product binnen 14 dagen na ontvangst retourneren zonder opgave van reden. Het volledige orderbedrag wordt vervolgens teruggestort op jouw rekening mits de goederen onbeschadigd in ons magazijn zijn aangekomen. Klik hier om te lezen hoe je de producten retour stuurt.

Wat is de klachtenprocedure van Hekwerkonline?

Wij streven ernaar om al onze producten in topconditie te leveren door ze zeer zorgvuldig te behandelen. Heb jij echter een defect product van Hekwerkonline of ben je niet tevreden over onze producten? Maak dit zo snel mogelijk bij ons bekend. Wanneer je een klacht hebt, verzoeken wij je om ons een mail te sturen met daarbij eventueel een foto van de klacht. Wij zullen de klacht zo spoedig mogelijk in behandeling nemen. Vervolgens komen wij zo snel mogelijk met een passende oplossing.

Wat moet ik doen bij een klacht?

Wij zullen er alles aan doen om al onze producten in topconditie te leveren door ze zeer zorgvuldig te behandelen.

Hout

Hout is een natuurproduct met speciefieke eigenschappen, zo komt het vaker voor dat bepaalde houtsoorten zoals Douglas en grenen hout scheuren vertonen bij droog en warm weer, bij vochtig weer trekken de scheuren weer dicht.

Naast de scheuren kan het voorkomen dat geïmpregneerd grenen groene of witte sporen bevat, dit komt doordat het hars impregneer middel reageert op het hars (zoutvorming). Deze vlekken kun je iets afvegen met een harde bezem. Deze vlekken zullen door weersinvloeden en UV-straling vanzelf weg trekken.

In hout komen noesten en kwasten voor, dit is inherent aan hout (het is en blijft een natuur product). Doorgaans geldt, hoe duurder de houtsoort, hoe minder noesten en kwasten. Grenen en Douglas bevatten doorgaans meer noesten en kwasten dan bijvoorbeeld hardhout. Hardhout bevat nauwelijks to geen noesten en kwasten.

Staal

Het kan voorkomen dat er soms iets kleurverschil zit in verschillende type producten, dit komt doordat de producten soms op een ander tijdstip zijn geproduceerd. Hierdoor bestaat de mogelijkheid dat de coating net iets een andere verhouding heeft, waardoor er minimaal kleur verschil kan ontstaan. 

Bestelling niet compleet

Is je bestelling niet compleet geleverd? Hekwerkonline maakt van iedere bestelling foto's om te controleren wat je gekregen hebt. Het kan voorkomen dat er kleine materialen meegeleverd worden, doorgaans wordt dit onder op de pallet of in het plastic geplaatst tussen de andere grote producten. Het is van belang om eerst het hele pakket goed te doorzoeken. Mocht de bestelling alsnog niet compleet zijn dan zullen wij samen met je opzoek gaan naar een passende oplossing.

Beschadiging

Is jouw bestelling met beschadiging afgeleverd? Dan verzoeken wij je om zo snel mogelijk foto's te maken en deze op te sturen naar info@hekwerkonline.nl. Graag jullie bestelnummer toevoegen aan deze mail. Vervolgens zullen wij de klacht zo snel mogelijk in behandeling nemen, zodra wij de klacht in behandeling hebben genomen zullen wij contact met je opnemen om gezamenlijk tot een oplossing te komen. Wil je alvast aan de slag met het plaatsen van je hekwerk of schutting? Begin dan alvast met de materialen die niet beschadigd zijn, bewaar de onderdelen die beschadigd zijn, wellicht kun je deze op het laatst gebruiken doordat je misschien een stuk op maat moet zagen.

Wij reageren doorgaans uiterlijk binnen 2 werkdagen inhoudelijk op je klacht.

View all
information.png
Product informatie
Kan er kleurverschil voorkomen bij dezelfde soort producten?

Ieder product is uniek, hierdoor kan het voorkomen dat er kleurverschil is bij dezelfde soort producten. Doordat sommige producten uit verschillende producties komen, kan er in het productie proces kleurverschil ontstaan. Hekwerkonline streeft ernaar dat dit kleurverschil minimaal is.

Ervaar je een groot kleurverschil in de door jouw bestelde producten? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Er zitten kleine scheurtjes in het hout, hoort dit?

Hout is een natuur product, hout heeft de eigenschap dat het kan gaan werken. Het hout kan dus gaan krimpen of uitzetten. Doordat het gaat werken kunnen er kleine scheurtjes ontstaan in het hout. Dit heeft geen effect op de levensduur van het hout en is volkomen normaal. Alles over onze soorten hout lees je hier.

Waarom zit er groene aanslag op mijn grenen hout?

Doordat wij het grenen hout laten impregneren kan het voorkomen dat er wit/groene plekken voorkomen op de tuinschermen. Dit is in werkelijkheid hars dat wit/groen wordt door het impregneren. Deze plekken gaan geleidelijk weg. Om de plekken eerder weg te werken, kun je dit met een borstel en water zo goed als weg poetsen. lees hier alle kenmerken van ons hout.

Zijn de vermelde prijzen inclusief of exclusief btw?
De vermelde prijzen op de website zijn altijd inclusief btw.
View all
message.jpg
Contact
Wat zijn jullie openingstijden?

Onze klantenservice is van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17.00 uur bereikbaar via telefoon, e-mail en chat. Op feestdagen gelden afwijkende openingstijden:

  • 5 april 2021 (Pasen): Gesloten
  • 27 april 2021 (Koningsdag): Gesloten
  • 13 t/m 14 mei 2021 (Hemelvaart): Gesloten
  • 24 mei 2021 (Pinksteren): Gesloten
View all

Hulp Nodig?